Het splitsen is van start gegaan. Wel op een hele speciale manier.
Na de speeltijd stonden we in ons rij en werden we al heel nieuwsgierig. De juf was in het zorglokaal gaan neuzen en had een rugzakje op haar rug. En daarin zaten kegels en een bowlingbal.
Wat was die juf nu weer met ons van plan?
We mochten een spelletje bowling spelen. Elke leerling kwam aan de beurt.
Na elk kegelspel, tekende de juf op het bord een schema. Ze stelde ons de vragen: Hoeveel waren er eerst? Hoeveel vielen er omver? Hoeveel staan er nog recht. Al snel kregen we ook de smaak te pakken van het splitsen! We herhaalden ook nog in koor ik splits 6 in ... en .... .
Daarna zei de juf, dat ze ook geen juf meer wou zijn. Maar dat het kindje die gebowld had, even de juf of meester mocht zijn en ook het schema op bord moest tekenen. De juf draaide het bord om, zodat we niet meer konden piepen.
Dit ging ook wel vlotjes. Daarna gingen we allemaal op onze plaats zitten en deden we ook allemaal mee op ons bordje.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten