zaterdag 24 oktober 2015

Halloween taal en rekenhoekenwerk

Donderdagnamiddag hadden we wat extra hulp in de klas. Juf Petra kwam tijdens het zorguurtje en ook juf Amber kwam een handje helpen.
Hierdoor kregen we in een uurtje hoekenwerk, waarbij we ons taal en rekenen extra inoefenden.

In de schrijfhoek, werkten we verder aan het schrijven van het woordje aap.



In de heksenmemoriehoek werkten we op drie niveaus.
Het ene groepje kreeg oranje en gele heksenhoedjes om de letters en de woorden ik, an, el, oom, uil, aap verder in te oefenen. 

Het andere groepje kreeg ook oranje en gele heksenhoedjes met daarin de tweeklankwoorden als uin, uik, aal, aan,... In de ene heksenhoed waren deze woordjes te lezen in de schrijfletters, in de andere heksenhoek waren ze dan weer te lezen in de leesletters. 

Nog een ander groepje had het wel heel moeilijk. Zij kregen heksenhoedjes met drieklankwoordjes in die ze moesten linken aan het juiste prentje. 
Hier zie je enkele groepjes aan het werk.



 In de andere taalhoek. Waren er skeletjes ontsnapt uit hun doodskist. Elk skeletje was tot leven gekomen en had een prentje vast. Dit skeletje moest in de juiste doodskist. Ze konden in de volgende doodskistje terecht komen: aa, oo, ui, m, l, p







Vervolgens waren er nog 2 rekenhoekjes. Bij het ene rekenhoekje mochten we samen met juf Petra nog eens bowling spelen en natuurlijk ook de splitsing helpen opschrijven.


Bij het laatste rekenhoekje stond juf Amber. Bij haar moesten we koffiepotten omvergooien.
Natuurlijk schreven we hier ook de juiste - oefening bij. Met behulp van de busvragen (hoeveel waren er eerst, wat gebeurt er dan, hoeveel zijn er nu) kwam deze oefening tot stand.








Geen opmerkingen:

Een reactie posten