zondag 15 januari 2017

Taal: met veel bekertjes, Piet Piraat, tablets en verf ...

In onze hoekjes van taal, oefenden we het lezen, schrijven, spelling, spraakmotorische,..  heel ijverig in.

Een heel moeilijk hoekje was het bekertjeshoekje.
Elk kind kreeg 3 bekertjes, met 4 lettertjes. Met deze lettertjes kwamen de nieuwe woordjes van ons woordpakket te weten. De juf zorgde voor een grote moeilijkheidsgraad, want soms kon het eerste bekertje, het laatste bekertje zijn en het laatste bekertje het middelste ...
Maar ze gingen de uitdaging aan en vonden al heel wat woordjes.







In nog een ander hoekje, waren er wel meer als 20 bekertjes. Elk met een aangeleerde letter op.
Deze bekertjes waren vergezeld met prentjes. Onder elk prentje stonden drie hokjes (kopje, buikje, staartje). Wanneer er bvb een bal op het prentje stond en in het laatste hokje een kruisje, dan moesten we dit prentje van de bal in het bekertje met de 'l' gooien. Elk kindje had zijn eigen kleur, wanneer er een foutje werd gemaakt, kregen we dit natuurlijk gewoon terug.












In een ander hoekje, stonden er taakjes van Bingel klaar.





Ook het Piet Piratenspel was er nog steeds. Hierbij oefenden we nog eens extra de woordjes met de 'u' en de woordjes met de 'i', waarop we deze week al geoefend hadden.






Tot slot hadden we nog een hoekje, waarbij we de schrijfwijze van de laatste letters extra konden inoefenen met verf. Ook de moeilijkere aangeleerde woorden met 'u' en 'i' oefenden we op deze manier in.
De juf had op een groot papier de laatst geleerde letters en de moeilijke woorden geschreven met potlood. Wij gingen er met onze vinger vol verf over. Wat vonden we dit leuk!















Geen opmerkingen:

Een reactie posten