maandag 16 januari 2017

De meter

De juf legde ons een probleempje voor. Er moest een nieuwe garagepoort komen, maar het moest natuurlijke de juiste maat zijn.
Renske stelde voor om dit met onze voeten te meten. Maar al snel kwamen er achter, dat de ene zijn voeten groter waren dan de andere zijn voeten. Zo zouden we aldus een andere garagepoort krijgen dan gewenst.





Merel stelde vervolgens voor om het met onze armen te doen. Maar ook hier, botsten we op hetzelfde probleem.






Vervolgens kwamen tot de nieuwe maateenheid: de meter.
We ontdekten, dat wie de meter ook gebruikte, we steeds hetzelfde resultaat kregen.



Vervolgens vergeleken we die meter met alles. We ontdekten dat wij groter waren dan een meter.












Daarna gingen we eens naar de fietsenkelder en maten we verschillende fietsen zowel de lengte als de hoogte. Ook de auto gingen we eens meten.









Tot slot vergeleken we in de klas ook enkele dingen met de meter zoals de deur en het bord.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten