Tijdens ons hoekenwerk van rekenen, hadden we verschillende hoekjes.
In het eerste hoekje zaten we een tijdje samen met juf Sanne. Zij dicteerde ons getallen tot 1000 of liet ons een getal tot 1000 zien, opgebouwd uit MAB materiaal.
Wij schreven dit getal op ons bordje en lieten het zien. Daarna moest iemand van ons dit nogmaals verwoorden.
In dit hoekje kregen sommigen ook een puzzel tot 1000 of 100. Hierbij moesten de kinderen zoeken naar het getal en hetzelfde getal voorgesteld met MAB materiaal
In het eerste hoekje zaten we een tijdje samen met juf Sanne. Zij dicteerde ons getallen tot 1000 of liet ons een getal tot 1000 zien, opgebouwd uit MAB materiaal.
Wij schreven dit getal op ons bordje en lieten het zien. Daarna moest iemand van ons dit nogmaals verwoorden.
In dit hoekje kregen sommigen ook een puzzel tot 1000 of 100. Hierbij moesten de kinderen zoeken naar het getal en hetzelfde getal voorgesteld met MAB materiaal
In een ander hoekje, speelden we het spel 'Pech alles weg'. Hierbij kregen we oefeningen + en - oefeningen tot 100. Deze oefeningen zaten in een enveloppe. De kinderen kozen zelf of ze de oefening met tussenstappen maakten of zonder. Wanneer het antwoord fout was, moest het kaartje weer in de enveloppe. Wanneer de oefening juist was, mochten ze de oefening houden.
Wanneer iemand het verschrikkelijke kaartje 'Pech alles weg' trok, moesten de kaartjes terug in de enveloppe van die persoon en moest die weer van start gaan met het verzamelen van de kaartjes.
Wanneer iemand het verschrikkelijke kaartje 'Pech alles weg' trok, moesten de kaartjes terug in de enveloppe van die persoon en moest die weer van start gaan met het verzamelen van de kaartjes.
.
In het volgend hoekje, mochten de kinderen het spel Trivial Pursuit spelen.
Natuurlijk waren er bij elke kleur rekenkundige vragen te vinden.
Bij de blauwe kaartjes: waren er oefeningen op de digitale klok.
Bij de oranje kaartjes waren er oefeningen op begrippen (het product, het verschil, de som, vermeerder, verminder)
Bij de roze kaarten waren er oefeningen waarop verschillende soorten lijnen en hoeken getekend waren.
Bij de gele kaarten, waren er oefeningen op de plaatswaarde van de getallen tot 1000
Bij de groene kaartjes maakten de kinderen een oefening op tellen in sprongen.
Bij de paarse kaartjes kregen ze oefeningen op de cm en meter, alsook oefeningen met betrekking tot de maanden (hoeveel dagen telt de maand augustus, wanneer begint de herfst, ...
Tijdens het hoekenwerk, werken we ook individueel in een hoek in onze boek. Wanneer nodig, komt de juf hier ook extra uitleg geven.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten