vrijdag 26 oktober 2018

Hoekenwerk

Op woensdag werken we altijd in hoekjes.

Enkele nieuwe hoeken kwamen er aan te pas, zoals de spellingshoek en het honderdveld.

Hoek 1: het honderdveld. 
In deze hoek, starten de leerlingen met een leeg veld met vakjes. Zij nemen de kaartjes die door elkaar liggen uit het bakje en stoppen die op de juiste plaats en vervolledigen zo
stap voor stap het honderdveld.












Hoek 2: werken in rekenboek op beer, wolf, tijgerniveau

In een ander hoekje, namen we een wolf of berenkaartje. Aan de hand van het rode of blauwe kaartje gaven de wolven aan wanneer ze hulp nodig hadden van de juf.
De leerlingen werkten in dit hoekje vooral aan de getallenas aanvullen tot 100 en getallen tot 100 vormen (5 tientallen en 3 eenheden vormt het getal 53)













Hoek 3: In dit hoekje oefenden we samen het lezen.










Hoek 4: Tweetal check: partnerdictee

In deze hoek werden de woordpakketen 1 tot 6 goed ingeoefend. Dit gebeurde op 2 niveaus. De leerlingen bepaalden zelf of ze kozen voor de woorden die aan bod kwamen in woordpakket 1 tot en met 6 verder in te oefenen. Of een stapje verder te gaan en de geziene spellingsregels in niet geziene woorden zelf toe te passen. Zowel de wolven als de beren hebben dit schitterend gedaan.


























Hoek 5: Trivial Pursuit 

In dit hoekje oefenden we per kleur de verschillende moeilijkere delen van rekenen in.
Per kleur werd een onderdeel ingeoefend.


  1. Maaltafel en deeltafel: herhaling maal en deeltafel van 2,5 en 10
  2. Meetkunde: inoefening gebroken, gebogen en rechte lijn, evenwijdige lijnen, lijnstukken
  3. Metend rekenen: vragen over gewicht, meter en liter 
  4. Getallenkennis: helft en dubbel 
  5. Bewerkingen: rekenen met taal, wat is het verschil, vermeerder x met y, ...
  6. Metende rekenen: oefeningen op de euro












Geen opmerkingen:

Een reactie posten