Het eerste groepje kreeg (jammer genoeg) lege frietdoosjes met enkel maar letters op.
Maar gelukkig hadden de kinderen al gegeten en hadden ze er veel in om de prentjes bij de juiste klank (r, sch, s, t, g, h, aa, uu, oe) te leggen! Sommigen leerden ook heel wat nieuwe woorden kennen!
Elk kindje werkte in zijn eigen kleur, zodat de juf goed kon zien, wie een foutje had gemaakt en we dit nog eens samen opnieuw konden maken. Het verschil tussen de 'g' en de 'h' lukte nu heel goed. Af en toe lieten we ons wel eens foppen aan het verschil tussen de 's' en de 'sch'
Een volgend groepje, herhaalde de splitsingen met zelfcorrectie kaarten. Vooraan stond een getalbeeld en stond er ergens een streepje tussen de getekende blokjes.
Achteraan stond de splitsingen volledig. De ene zei de splitsing, de andere controleerde of hij/zij het juist had.
Bij de andere versie, stond enkel de splitsing al een deel gegeven, zonder blokjes. Af en toe piepten we nog eens naar de grote klassikale getalbeelden en dan lukte dit ook heel goed.
Achteraan stond de splitsingen volledig. De ene zei de splitsing, de andere controleerde of hij/zij het juist had.
Bij de andere versie, stond enkel de splitsing al een deel gegeven, zonder blokjes. Af en toe piepten we nog eens naar de grote klassikale getalbeelden en dan lukte dit ook heel goed.
In een ander hoekje lazen we per 2.
In nog een ander hoekje oefenden we de + en - oefeningen tot 10. Sommigen konden we al super snel. Voor de andere oefeningen gebruikten we af en toe onze blokjes.
In nog een andere hoekje oefenden we het schrijven van de woordjes. Sommige kindjes schreven het woordje als ze naar het prentje keken en controleerden het daarna. Soms piepten we wel eens naar onze lettermuur. Andere kindjes konden deze woordjes nog niet uit hun hoofd schrijven en kopieerden deze nog.
In de laatste groep, kregen we grote letterdozen. Hierbij kregen we blaadjes met prentjes op.
We legden de woordjes met de letters.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten